Besöksdag för blivande åk 6 höstterminen 2023!

Till dig som ska börja på Tunabergsskolan i åk 6 till hösten 2023

Välkomna på besök till Tunabergsskolan torsdagen den 1 juni.
Vi samlas på skolgården kl 13.00. Dagen avslutas ca 14.30.

Vi vill passa på att träffa dig som valt Tunabergsskolan till sexan för att du ska få träffa dina nya klasskamrater och några av lärarna på skolan.

På Tunabergsskolan mixar vi alltid de nya klasserna, dvs vi blandar grupper av elever från olika klasser och skolor. Att byta skola kan vara ett stort steg som både är spännande och skapar vånda. Därför samarbetar vi med avlämnande skolor när det gäller gruppindelning, men blandningen mellan skolor gör vi själva. Huvudsaken är att alla ska få med sig någon kompis till den nya klassen, men man kan inte alltid få med sig alla kompisar. Vi inte kommer att göra några klassbyten innan skolstart.

Ni kommer att göra ett val av språk, välja mellan språken spanska, tyska eller franska! Inom några veckor får du ett mejl från Uppsala kommun där avsändaren är IST Formulär. Mejlet innehåller anmälan till språkval. Det är viktigt att du tillsammans med ditt barn fyller i anmälan enligt instruktionerna.

Välkomna till möte för vårdnadshavare torsdagen
den 1 juni kl 18.00 i Tunabergsskolans aula.

Denna dag har vi träffat alla nya elever som börjar hos oss till hösten i åk 6 och vi vill gärna träffa er vårdnadshavare också.

Kvällen kommer innehålla information som kan vara bra för er att veta inför hösten. Vi kommer bl a att prata om hur skolan organiserad, stöd till elever, trivselregler mm.

Denna kväll kommer ni främst att få träffa skolans ledning och elevhälsoteam.

Välkomna till Tunabergsskolan!

Lisa Landerhjelm, rektor