Rektor Tunabergsskolan 6-9

Jag har det fina uppdraget att vara rektor för Tunabergsskolan 6-9, dvs 540 trevliga, engagerade och ambitiösa elever. Min arbetsplats sjuder av liv i varje vrå och alla vuxna på plats gör sitt bästa för att få era barn att trivas och lyckas.

Vi använder Skola24 för frånvaroregistrering. Läxor och information från undervisande lärare skrivs in på Unikum. Där finns också en länk till skrivschemat. Tunabergsskolan prenumererar  på Inläsningstjänst vilket innebär att alla elever kan få en kod som ger dem möjlighet att lyssna på alla läromedel i alla ämnen. Man kan lyssna i mobilen via en app, i datorn hemma eller på plats i skolan. Be mentor om hjälp om ni inte redan har en inloggning.

För mig är det viktigt med ett gott samarbete mellan hem och skola. Ta gärna kontakt med mig om det är något ni undrar över, om det är något ni vill ändra på eller om ni tycker att något är bra. Jag nås säkrast via min mejl, lisa.landerhjelm@uppsala.se.

Lisa Landerhjelm, rektor 6-9

Uppdaterad: